„Změny v provádění INTRASTATU od 1. 1. 2022“ + možnost pro zájemce připojení on-line

pozvánka

Termín a místo konání:  14. ledna  2022, 9:00 – 14:00 hod. (8:40 hod. prezence)
  zasedací místnost České spořitelny, a.s., 2. patro, Nám. Arnošta z Pardubic 166, Příbram
           
Účastnický poplatek:
990,– + 21% DPH         (člen OHK Příbram)
1390,– + 21% DPH         (nečlen OHK Příbram)

Seminář je určen všem, kteří se chtějí seznámit se všemi změnami a novinkami ve vykazování Intrastatu v roce 2022, které vyplývají z nařízení EU a Rady č. 2152/2019 o evropských podnikových statistikách a jeho prováděcího nařízení Komise 1197/2020, kterým se stanoví technické specifikace. 

Seminář je vhodný jak pro ty, které s Intrastatem začínají nebo by brzy mohli začít, stejně tak pro získání odpovědí na otázky těch, kteří Intrastat již zajišťují.

Cílem semináře je seznámit se a připravit na změny, které spočívají nejen v nové povinnosti uvádět DIČ partnera a zemi původu na vývozu, ale také s řadou dalších novinek. Zvláštní pozornost bude věnována kódům povahy transakcí, které prošly výraznější obměnou. Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nového nařízení vlády č. 333/2021 Sb., k provedení některých ustanovení celního zákona v oblasti statistiky, které je účinné od 1. 1. 2022. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.

Program:

  • změny v Intrastatu účinné od 1. 1. 2022
  • nová terminologie
  • DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
  • referenční období
  • vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
  • zjednodušené hlášení
  • zboží sledované v Intrastatu
  • zboží nesledované v Intrastatu
  • způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
  • obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným
  • zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, nové kódy povahy transakcí, třístranný obchod a kombinovanou nomenklaturu zboží
  • opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
  • dobropisy
  • informace o kontrolách správného provádění Intrastatu,
  • požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
  • dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně


Prezentující:
Ing. Jan Bílý – odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Mgr. Veronika Trakalová – metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu

    Přihláška na akci

    Pomocí elektronické přihlášky se můžete přihlásit na pořádanou akci. Přihláška je závazná, pro dotazy nás prosím kontaktujte e-mailem na ohkpb@ohkpb.cz, nebo telefonicky na číslo 724 613 953, či na pevnou linku 318 627 784.

    Firma

    Člen OHK v Příbrami anone

    Adresa

    DIČ

    Účastník

    Pozice

    Telefon

    Mobil

    Email

    Web

    Datum

    14 Led 2022

    Čas

    9:00 - 14:00

    Místo konání

    budova České spořitelny
    budova České spořitelny, Náměstí Arnošta z Pardubic 166, 261 10 Příbram

    Organizátor

    OHK Příbram

    Komentáře nejsou povoleny.