„Změny v provádění INTRASTATU od 1. 1. 2023“
pozvánka
Termín a místo konání: 9. ledna 2023, 9:00 – 14:00 hod. (8:50 hod. prezence)
zasedací místnost České spořitelny, a.s., 2. patro, Nám. Arnošta z Pardubic 166, Příbram
Účastnický poplatek:
1050,– + 21% DPH (člen OHK Příbram)
1450,– + 21% DPH (nečlen OHK Příbram)
Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nařízení vlády č. 333/2021 Sb., které je účinné od 1. 1. 2022 a zavádí povinnost uvádět DIČ partnera a zemi původu ve směru vývozu. Zvláštní pozornost bude věnována také kódům povahy transakce a jejich použití. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.
Seminář mohou využít všichni, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie, případně z nich dovážejí nebo do nich vyvážejí zboží z jiných důvodů a mají proto povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout. Stejně tak je vhodný i pro ty, kteří takové obchodníky zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat.
Cílem semináře je hlavně umožnit těm, kteří právě začínají provádět Intrastat nebo předpokládají, že s ním brzy začnou, získání všech potřebných informací a pramenů k nim o vykazování údajů do Intrastatu. Současně má ale i konzultační formou seznámit ty, kteří již výkazy pro Intrastat vyhotovují, se správným a jednotným výkladem zejména těch ustanovení aktuálních právních předpisů o Intrastatu, jejichž provádění v praxi činí zpravodajským jednotkám a jejich zástupcům největší potíže.
Program:
- vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
- referenční období
- zjednodušené hlášení
- zboží sledované v Intrastatu
- zboží nesledované v Intrastatu
- způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
- obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, kódy povahy transakcí, třístranný obchod, kombinovanou nomenklaturu zboží, DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
- opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
- dobropisy
- informace o kontrolách správného provádění Intrastatu,
- požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
- dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně
Prezentující: Ing. Jan Bílý – odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Mgr. Veronika Trakalová – metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu